perjantai 31. elokuuta 2012

Komee


Kylläpä osaa valkonen hevonen näyttää hyvältä mustaa taustaa vasten! Kylän komein kyntökone:D

Sain nyt laitettua ne etukengätkin jalkoihin ja johan pääsee päästelemään. No joo..ei tolla kyllä paljoa päästellä kun eihän se mihinkään kule. Vielä ei siis ole syksy, koska syksyllä se herää henkiin. Laidunkaudenkaan suhteen ei taida vielä ihan syksy olla kun vihreetä kasvaa hirmu tahtia kun on tullut vettä ja vähän aurinkokin pilkistellyt. Vein eilen pojat metsälaitumelle missä olivat heinäkuun. Lohko niitettiin elokuun alussa ja nyt sinne on kasvanut paljon uutta hyvää mussutettavaa. Kyllä olikin taas tyytyväisen näköisiä otuksia kun pääsivät korpeen huippuaterian äärelle.

Tilasin sitten valjakko valjaat, haaveillu kun olen jo useamman vuoden. Nyt sitten jännityksellä odotellaan kun tulevat ja mahtuuko ne päälle. Voi sitten siirtää työvaljaat kokonaan rekiajoon ja lopettaa rahkeiden kanssa tappelemisen kesällä. Jos niissä on riittävästi säätövaraa että kävisivät Veikollekin niin sitten voitaisiin papparaiselle laittaa vanhat kiesit vintin perukoilta perään.

Tätikin on nyt päässyt taas säännöllisesti ratsastamaan Veikkoa ja ollaan sitten maastoiltu sellaisia rauhallisia köpölenkkejä. Välipäivinä olen sitten ratsastellut yksikseni niin maastossa kuin kentällä. Veikolla ajanut reippaita hölkkälenkkejäkin, aloitetaan taas syksyn mahapömpön kutistus! Koirakin joutunut hirveeseen rääkkiin kun muutamina päivinä juossut kummankin hevosen kanssa lenkin muutaman tunnin sisään. Se onkin röhnöttänyt sitten raatona aina loppupäivän. Minä puolestani reippaana olen kerännyt kentältä kiviä. Alkaa näyttää jo ihan hyvältä. Tai varmaan normaalille ihmiselle riittäisi moinen kentän pohja mutta kun kyseessä olen minä niin minähän haravoin niitä vielä ensi kesänäkin!!

Saila

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti